Idéen kom fra salgsdirektør i Mal Proff, Terje Langmoe. Han er også en av podkastvertene.
- Med denne podkasten ønsker vi å fremme og forsterke kjeden opp imot proffmarkedet. Å kunne formidle fag- og produktkunnskap er også viktig. Samtidig informerer vi om hva som skjer i proffmarkedet ved å presentere ulike kundehistorier og intervjue eksperter innen overflatebehandling, sier Langmoe.
Makkeren hans i studio er Mal Proffs markedssjef, Jan Erik Foss.
- Siden vi har et stort nettverk så er det skikkelig gøy å kunne invitere noen av de mest kunnskapsrike personene bransjen har. Det er veldig interessant å dypdykke ned i materiet. Vi har allerede en lang liste med gjester som vi skal invitere inn i studioet, forteller Jan Erik.
Podkasten er tilgjengelig på Spotify, Apple og Youtube. Til nå er det sluppet fem episoder.
- Vi hadde ingen erfaringer med å lage podkast, men i mange år har vi laget filmer om overflatebehandling til sosiale medier. Med denne erfaringen og samspillet vi to har mellom oss, så gir det oss en trygghet for at vi skal kunne lage et innhold i vår podkast som er interessant for våre kunder, forteller Terje.
Podkasten blir spilt inn i Mestergruppens studio på konsernets hovedkontor i Oslo.
- Målgruppen er helt den proffe håndverkeren, men det er også viktig å kunne promotere Mal Proff bredere ut i markedet. Vi har også lyst til å få inn øvrige kjeder i Mestergruppen der vi har relevante temaer som vi ønsker å fremheve ovenfor proffen, sier Terje.
- Vi har allerede fått gode tilbakemeldinger fra lyttere, og det er vi glade for. Før sommeren slipper vi flere episoder, så det er bare å skru opp volumet, sier Jan Erik.
Kommenter gjerne dette på vår: Facebook-side